• Приоритетом Аналитического Центра "Эсхатон" является этнополитическое просвещение, цель которого - содействовать развитию демократии, построению действительного гражданского общества, расширению участия сознательных граждан в общественной и этнополитической жизни, углублению взаимопонимания между народами, культурами, религиями и цивилизациями.
    Группа АЦ "Эсхатон" ВКонтакте - https://vk.com/club16033091
    Книги АЦ "Эсхатон" - http//geopolitics.mesoeurasia.org


Боно Шкодров

Боно Шкодров (г. София, Болгария) — художник, этнолог. Роден на 09.07.1935 г.

Дизайн в областа на: градоустройството, машиностроенето, електрониката, приложната графика – реализирани 835 проекта.  Живопис и графика в периода 1960-2005 – създадени над 10 000 творби.

E-mail: bono_@gmx.net

Личный сайт — http://www.bono-shkodrov.narod.ru

Христос

 

ЦИКЪЛ : ВРЕМЕТО НА ЗЛОТО.

 

BEZKLASOVO OBSHTESTVO

OBSHTESTVO

PATIAT KAM RAIA

PAZACHAT

SAREVNOVANIETO

STRAHAT

UDUSHVACHAT

VLASTTA

 

ГРАФИКА

 

ЭНКАУСТИКА

 

Цикъл: ПОСЛАНИЯТА НА ПРЕДЦИТЕ

(Образы болгарских  канов-царей начиная с Атиллы)

Портреты выполнены в технике Энкаустика.

Кан Авитохол-Атилла, 434 — 453 гг

Царица (Кана) Керка

Кан Илак, 453 — 454 гг.

 

Кан Хурса-Дезенгих, 454 — 469 гг

Кан Ирник, 463 — 489 гг.

Кан Аудан-Эль Тонга-Афрасиаб, 463 — 532 гг.

Кан Масгут, 489 — 505 гг.

Кан Реан-Татра Банат-Мундо, 505 — 520 гг.

 

Кан Болгар, 520 — 522 гг.

Кана Бояр-Киз, 520 — 535 гг.

Кан Гостун, 527 — 528 гг.

Кан Мугел, 528 г.

Кан Айяр, 528 — 531 гг.

Заберкан, 531 — 563 гг.

Кан Боян-Сандилх, 535 — 590 гг.

Кан Аскал, 563 — 593 гг

Кан Албури, 593 — 602 гг.

Кан Кюнгарт-Юрган-Телес, 602 — 605 гг.

Кан Кубрат, 605 — 665 гг.




Тези творби са изпълнени в техника «ЕНКАУСТИКА» върху метал-алуминий.
За първи път на описание на тази техника се натъкнах в 1960г. В съчиненията на Плиний Стари, където Той казва : «ДРЕВНИТЕ СА РИСУВАЛИ ПО ЗАТРУДНИТЕЛНА ТЕХНИКА…». И описва техниката : » …чист пчелен восък се настъргва на ситно и се поставя на Слънце и Луна в продължение на три месеца…после се вари три пъти в морска вода…между трите варения в морска вода, отново се настъргва на ситно и в продължение на 7 дни се поставя на Слънце и Луна…така се получава «ПУНИЧЕСКИ ВОСЪК», който на тих огън се смесва със смолата и се добавя багрилото…
В продължение на 27 години правих хиляди експерименти за смолата и багрилото.
Портретите от цикъла «Посланията на предците» са рисувани със смола кехлибар, която си купих в Москва при една моя командиромка през 1974г. Рисувах тези портрети през 1984г. Рисувах върху нагрята плоча при температура 250 градуса С.
При експериментите за преоткриването на тази древна техника на живопис, главен помощник и насърдчител ми беше моята съпруга Елисавета /Ели/. Тя е завършила висшето си образование в Софийския университет «Св.Климент Охридски», специалност-химия и е работила в Българския дизайн-център и в Патентното ведомство на РБ.
На моите ученици и студенти в Националната Художествена Аакадемия-София, Университета за Национално и Световно стопанство, Академията за архитектура и строителство и Нов Български Университет, съм предал всички детайли на познанията си по живописната техника «ЕНКАУСТИКА». Не само им казах да си водят подробни записки за технологията, а ги извиках на практически упражнения в моето ателие. Въпреки предварителните ми инструкции, някой от тях се опариха от горещата плоча на която се топи сместа на вековечната живопис при температура 150 градуса за картон.

Сохранить в:

  • Twitter
  • Grabr
  • WebDigg
  • Community-Seo
  • email
  • Facebook
  • FriendFeed
  • Google Bookmarks
  • Yandex
  • Memori
  • MisterWong
  • BobrDobr
  • Moemesto
  • News2
  • Live
  • MSN Reporter
  • MySpace
  • PDF
  • RSS

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Это не спам.
сделано dimoning.ru

This blog is kept spam free by WP-SpamFree.

  • «… Зажги свой огонь.
    Ищи тех, кому нравится, как он горит»
    (Джалалладин Руми)


    «… Традиция — это передача Огня,
    а не поклонение пеплу»
    (Густав Малер)


    «… Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire»
    (Gustav Mahler)

    «… Традиционализм не означает привязанность к прошлому.
    Это означает — жить и поступать,
    исходя из принципов, которые имеют вечную ценность»
    (Артур Мёллер ван ден Брук)


    «… Современность – великое время финала игр олимпийских богов,
    когда Зевс передаёт факел тому,
    кого нельзя увидеть и назвать,
    и кто все эти неисчислимые века обитал в нашем сердце!»
    (Глеб Бутузов)